Чи всім покупцям діамантів та прикрас з ними посміхається удача? Які секрети містять куплені без сертифікатів діаманти? Про що ви ніколи не дізнаєтесь, якщо ваш продавець ненадійний, а ви не зважитеся на проведення незалежної гемологічної експертизи?

Завищення характеристик каміння — навмисне або ненавмисне

Діаманти та прикраси з їх вставками  — товар набагато специфічніший і складніший, ніж може здатися, тому звичайний покупець, який не має спеціальної підготовки та достатніх знань, не зможе самостійно визначити характеристики діаманта і, отже, прийняти правильне рішення про вигідність покупки. Відмінності у кольорі, чистоті, симетричності огранювання та якості полірування граней каменю можна оцінити лише за допомогою спеціального ювелірного обладнання.

Цим часто користуються нечесні продавці, що завищують властивості каменів, і як наслідок, їх ціну. Але іноді необ’єктивна оцінка каменю може бути результатом не злого наміру, а банального непрофесіоналізму.

Як це може статися? Досить просто, якщо купувати у ненадійному ювелірному магазині чи з рук, але без сертифікату гемологічної лабораторії. Адже навіть ювелір без спецобладнання може лише сказати «Це приблизно» про заявлені характеристики каменю. Але точно визначити, наприклад, чистоту каменю, який, наприклад, важить 0.27 карата, тобто знаходиться на межі груп дрібних та середніх діамантів, для яких застосовуються різні «шкали» — зможе лише гемолог зі стажем.

Як уникнути підстави при покупці?

Звертайтеся до продавця, якому ви довіряєте. Або до приватного продавця, знайомого вам чи вашим знайомим з багатьох років бездоганної роботи, або в ювелірний магазин з ім’ям та значною історією успішної роботи.

Чому? Як правило, жодного сертифікату до прикраси в ювелірному магазині країн СНД не додається, максимум, що ви побачите, — ярличок, на якому вказано характеристики каменю. Ярлик цей заповнюється співробітниками торгової мережі, а дані вони беруть із договору поставки золотих виробів, що укладається з ювелірним заводом. Або з накладної, за якою прикраса зі вставкою з діаманта потрапила до торгового відділу з власного виробничого відділу компанії-продавця, коли вона є виробником.

І ось тут може вкрастись банальний людський чинник. Хтось помилився, і ця помилка пішла далі. Безперечно, ймовірність такої помилки — вкрай мінімальна. Але ж ви не хочете ризикувати своїми грошима?

А далі покупець виявляється віч-на-віч з діамантом, невідповідну якість якого встановити часом складно і не завжди дешево. Наприклад, в іноземних гемологічних лабораторіях експертиза каменю коштує близько 40–50 доларів, які стягуються незалежно від результатів експертизи.

І ось тут якраз і може стати в нагоді репутація як гарантія того, що, незалежно від причини можливої помилки або навмисного дезінформування (якщо брати приватного недобросовісного продавця), питання буде вирішено справедливо. Адже репутація — дорожча.

Жовте на жовтому і шкала, але не та

Як відомо, найбільше цінуються абсолютно безбарвні діаманти, оскільки вони зустрічаються дуже рідко. Але вони ставляться до так званого «інвестиційного класу» — їх купують як капіталовкладення і всі запобіжні заходи при подібних угодах приймаються з належним старанням, оскільки «сума чека» досить велика. При виробництві масових прикрас частіше використовують каміння так званого «комерційного сегменту». З кольором/чистотою приблизно 3/3 (і ограновуванням «як пощастить» — масовий споживач не готовий платити в рази дорожче за зміну характеристик на одну-дві одиниці за якоюсь із шкал. Тому і використання такої сировини при виробництві прикрас вважається економічно недоцільним.

І ось тут недобросовісні продавці можуть використовувати два прийоми:

  • застосувати для оцінки каменю шкалу із сусідньої групи,
  • замаскувати трохи жовтіший, ніж зазначено на бирці, колір каменю оправою з жовтого або червоного золота.

Ваш камінь — дрібний, середній чи великий?

Нагадаємо, що за вагою діаманти діляться на три групи:

  • дрібні — до 0.29 ct,
  • середні — від 0.3 до 0.99 ct,
  • великі — більше одного карата.

Якщо застосувати до каменю, наприклад, вагою 0.31 вимоги шкали для дрібних, а різниці по вазі між ними — всього нічого, лише кілька сотих карата («соток» на жаргоні ювелірів) — такий камінь «заслужено» отримає більш високу оцінку. Тому уточніть при покупці, до якої групи ваш камінь належить на думку продавця і яка шкала до нього застосовувалася.

Колір оправи також важливий

Зазвичай для закріплення каміння у виробах використовується біле золото, навіть якщо сама прикраса виготовлена і з жовтого або червоного. Для цього на прикрасу із жовтого або червоного золота додається невелика вставка з білого золота, на яку кріпиться камінь. Робиться це:

  • по-перше, тому, що біле золото міцніше і камінь у ньому буде краще триматися — а це важливо — якщо камінь випадково випаде і ви його втратите, вам уже буде все одно, які у нього були характеристики;
  • по-друге — і це головне — щоб підкреслити природню красу каменю. Якщо є що підкреслювати — адже тільки камінь хороших характеристик за шкалою кольору (2-3, максимум 4-те) виграватиме від безбарвної (білої) оправи. І, відповідно, жовте каміння (6-8 за шкалою кольоровості) — таки кріплять у жовте золото, щоб приховати такий явний колірний відтінок хоч частково.

Якщо ж ви бачите виріб, в якому камінь закріплений в жовтому золоті, але на бирці його вказана характеристика кольору 2 — варто 10 разів все перевірити ще раз, оскільки камінь такої кольоровості в жовтій оправі — це нонсенс.

Невиправданий цінопад

Щоб не дати себе обдурити, будьте особливо уважні, якщо вам пропонують камінь за заниженою ціною. Вартість діаманта може бути непрямою ознакою його відповідності заявленим характеристикам. Визначити реальну вартість конкретного каменю можна за шкалою Раппапорта, що відображає середню роздрібну ціну діамантів.

Ви вирішили купити діамант, вартість якого нижче за ціни Раппопорта більша, ніж на 30%? Краще подумайте про причини щедрості продавця. Справа в тому, що 30% — це максимальна знижка, яка «працює» серед ювелірів. Усі камені, що коштують дешевше, дають вже своєю ціною привід засумніватися у собі.

Що являє собою магазин?

І останнє — якщо для вас все це надто складно, а сума покупки не складає тисячі доларів (коли експерт-гемолог категорично обов’язковий), оптимальний варіант — купуйте лише у перевіреному магазині, який працює вже багато років. І почитайте перед цим відгуки. Можливо, ви навіть зустрінете серед них негативні, але не наявність негативних відгуків головне, а та реакція, яку ювелірний магазин показує у відповідь на хай і не обґрунтований, але негативний відгук. Якщо ви бачите за реакцією доброзичливість та бажання розібратися в ситуації справедливості — цей магазин вартий вашої уваги.

Вдалих вам покупок!

Читайте також: 5 способів обману покупців діамантів >>>


Передрук статті на інших сайтах вітається за умови збереження гіперпосилань у тексті статті та вказівки активного гіперпосилання на джерело https://brilliants.com.ua.